Kaj so oblikovne smernice?

Dobro oblikovanje je jezik, najbolje pa se razumemo, ko vsi govorimo istega. Oblikovne smernice (ang. design systems) so skupki oblikovanih sestavnih delov uporabniškega vmesnika za večkratno uporabo. Sestavljajo jih smernice za barve, besedila (velikosti in črkovne vrste), navodila za postavitve, komponente vmesnika in še mnogo drugih smernic, specifičnih za izdelek. S takšno zasnovo lahko sestavljamo nove izkušnje znotraj aplikacij hitreje ter ohranjamo konsistentnost znotraj kompleksnih sistemov.

Zakaj investirati v sistem?

S kakovostnim sistemom lahko odpravimo kar nekaj težav, ki se pojavljajo v razvoju digitalnih izdelkov. Ohranja oblikovno doslednost Bolj kot izdelek raste, več možnosti se dodaja v osnovni dizajn, zato lahko obstoječe funkcionalnosti kaj hitro po videzu zastarajo. S smernicami to preprečimo, saj celoten izdelek sledi skupnemu oblikovalskemu jeziku, ki je zasnovan v sistemu. Prihrani čas Z vnaprej pripravljenimi navodili in komponentami, se pri oblikovanju izdelkov lahko bolj osredotočamo na uporabniško izkušnjo ter na to, kako se nove funkcionalnosti vključijo v sam izdelek, namesto da bi se vsakič ukvarjali z iskanjem primerne oblike novih delov izdelkov. Poenostavi razvoj Tudi pri razvoju in nadaljnjih nadgradnjah je zasnova koristna, saj za enake zmožnosti ne razvijamo večih različnih rešitev, le ponovno uporabimo komponento. Razvoj je tako cenejši (ker je hitrejši), hkrati pa pripomoremo k boljši uporabniški izkušnji, saj uporabniki vedo kaj pričakovati.

Kaj naj vsebuje?

Vsebina je vse bolj pomembna, zato je priporočljivo zapisati pravila pisanja in željenega tona vsebine znotraj vmesnikov. S tem zagotovimo konsistentne zapise v UI hkrati pa prispevamo k vizualni hierarhiji vsebine (uporaba naslovov, podnaslovov, seznamov …). V te smernice lahko vključimo tudi pravila za SEO ter dostopnost. Potrebno je postaviti tudi navodila za gibanje znotraj vmesnika, saj je interakcija del uporabniške izkušnje. Pri tem je pomembno zajeti kdaj in kje uporabljati gibanje, kako se to sklada z našo znamko ter kako se odločiti ali je zares potrebno? Smernice za stile in pripravljene komponente so ključne za digitalne projekte, kjer pogosto uporabljene elemente zberemo na enem mestu in jim določimo pravila uporabe. V smernicah lahko zberemo tudi morebitno dodatno oblikovalsko dokumentacijo, ki ni vidna na prvi pogled, na primer navodila za zagotavljanje dostopnosti, barvne kombinacije itd. Dokument naj torej vsebuje vse, kar je za določen izdelek pomembno in koristno tako za oblikovalce, razvijalce kot tudi stranke in vse ostale deležnike. Dokument naj služi vam, zato hranite v njem, kar je vam koristno.

Nadaljnji razvoj

Oblikovne smernice so živi dokumenti, saj so izdelki za katere so narejene – živi. Sčasoma bo zagotovo nastala potreba po nadgradnji določenih delov, dodajanju novih ter odstranjevanju zastarelih. Zato je pomembno v sistem vključiti še spremljanje različic dokumenta. Lahko se zgodi, da bomo morali nek element, navodilo ali nekaj popolnoma drugega vrniti na prejšnjo obliko. Večina orodij, v katerih takšne dokumente shranjujemo že podpirajo shranjevanje zgodovine različic, tudi če uporabljamo le PDF-je, oblačne shrambe prav tako podpirajo zgodovino.

Ob posodabljanju različic nam prav pride tudi enotno mesto, kamor zapisujemo spremembe znotraj nadgradenj. Hraniti zgodovino sprememb je dobro iz dveh razlogov: prvi je jasen, hiter pregled novosti in s tem lažja organizacija ter spremljanje sprememb. Drug pa je malce manj očiten, a nič manj pomemben. Hranjenje zgodovine daje ekipi občutek napredka ter možnost slavljenja skupnih dosežkov.

Našo ekipo sestavljajo izkušeni digitalni produktni oblikovalci, ki imajo posluh za individualne zahteve in bodo vaše ideje oblikovali v privlačne koncepte. Stremimo k uresničevanju vsake zamisli naših strank in grafične zagate preoblikujemo v virtualne uspešnice. Skupaj z vami bomo pripravili oblikovalske smernice z zagotovljenim uspehom za nadaljnje delo. Izpolnite naš kontaktni obrazec, da lahko skupaj poiščemo rešitev za vaše podjetniške izzive.

Nedavno objavljeno

Pritegnite pozornost s prvim prelomom spletne strani

Vsebina nad prvim prelomom spletne strani je izjemno pomembna, saj je to prva stvar, ki jo bodo obiskovalci vaše spletne strani videli. To je prva priložnost, da jih pritegnete in jim ponudite, kar iščejo.

Z UX do višjih konverzij v spletnih trgovinah

Vsak lastnik spletne trgovine si želi doseči visoke stopnje konverzije na svojem spletnem mestu. Če bi radi izboljšali vaše obstoječe stanje in povišali vašo konverzijo, je rešitev preprosta – zagotovite sijajno uporabniško izkušnjo (UX).

Nedavno objavljeno

Pritegnite pozornost s prvim prelomom spletne strani

Vsebina nad prvim prelomom spletne strani je izjemno pomembna, saj je to prva stvar, ki jo bodo obiskovalci vaše spletne strani videli. To je prva priložnost, da jih pritegnete in jim ponudite, kar iščejo.

Z UX do višjih konverzij v spletnih trgovinah

Vsak lastnik spletne trgovine si želi doseči visoke stopnje konverzije na svojem spletnem mestu. Če bi radi izboljšali vaše obstoječe stanje in povišali vašo konverzijo, je rešitev preprosta – zagotovite sijajno uporabniško izkušnjo (UX).

Vsak piksel šteje

Vsak piksel šteje