Oblikovanje uporabniških izkušenj (UX)

Dekorativna slika članka

Kaj sploh je UX oblikovanje?

UX je angleška okrajšava za User Experience – slovensko uporabniška izkušnja. Takšno oblikovanje opisuje, kako obiskovalci uporabljajo določen izdelek, sistem ali storitev. Pri nas, v tem studiu 😉 (Ta Studio), se ponašamo s tem, da ponujamo najboljše rešitve za uporabniško izkušnjo, ki pomaga vašemu podjetju doseči rezultate, o katerih sanjate.

Zakaj je takšno oblikovanje pomembno?

Dobra uporabniška izkušnja je pomembna, saj poskrbi, da se vaši obiskovalci vračajo. Pravzaprav je popolnoma preprosto – stranki je všeč produkt, zato se k njemu vrne večkrat. Uporabniška izkušnja se vselej vrti okoli ohranjanja (zadovoljnih) strank ter privabljanja novih. Ponuditi mora preproste in učinkovite poti do ciljev, ki jih obiskovalci pričakujejo, hkrati pa se s tem zagotovi njihovo vračanje.

Kako se lotiti oblikovanja?

Strategij, kako se lotiti oblikovanja za uporabnike, je več. Najbolj pomembna je raziskava. Z rezultati raziskave moramo namreč poznati svoje uporabnike in točno vedeti katere njihove težave rešujemo. Kajti brez problema ne more biti rešitve. Ko imamo zbranih dovolj informacij o naših uporabnikih in njihovih težavah, lahko začnemo graditi rešitve. Ena od metod, ki bo skoraj zagotovo uspešna, je oblikovanje za najzahtevnejšega uporabnika, za tistega, ki smo ga ravnokar pridobili ter za nekoga, ki ni tehnološko vešč in ne ve, kako začeti. S t. i. tipičnimi uporabniki, pokrijemo veliko večino primerov uporabe in s tem zagotovimo uspeh izdelka, ki ga gradimo. Vse primere uporabe bomo težko zajeli, nam bodo pa obiskovalci kasneje še sami sporočali svoje tegobe znotraj nekega izdelka.
Ponazoritev diagramov poteka v aplikacijah
Z izbranimi tipičnimi uporabniki se premaknemo v fazo načrtovanja skeleta izdelka (ang. wireframe). Skeleti so sheme željenega končnega izdelka, ki pomagajo tako oblikovalcem, razvijalcem, kot tudi naročnikom pri razumevanju koncepta izdelka (aplikacije, spletne strani …). Je hitra faza, a ena izmed bolj ključnih, saj se v njej hitro odpravijo nerazumevanja in drugačne interpretacije. Tretja in zadnja faza pred oblikovanjem vmesnikov pa je ustvarjanje uporabniških poti. V tem delu procesa se prej ustvarjene žične modele poveže v poti, ki nakažejo, kako se bo obiskovalec premikal po našem izdelku. Tudi ta faza je izrednega pomena, saj olajša pregled nad procesom, ki ga ustvarjamo ali izboljšujemo. V tej točki se lahko ponovno vključi uporabnike, saj nam lahko podajo koristne informacije ali smo njihovo težavo odpravili ali pa morda celo poglobili. Ko smo prepričani v kakovost rešitve, se premaknemo še v zadnji del načrtovanja, kjer ustvarimo uporabniške vmesnike in prototipe. Tu se panoga oblikovanja uporabniških izkušenj poveže še z oblikovanjem uporabniških vmesnikov, saj morajo dobre sheme zdaj pridobiti še prijetno obliko, ki bo obiskovalce pritegnila. Prototipi omogočajo ustvarjanje preprostih poti, z vsemi grafikami in tipkami, kot da bi uporabljali resnično aplikacijo ali spletno stran. Te nato razpošljemo uporabnikom ali skličemo fokusno skupino, kjer preizkušamo naše nove predloge in prejmemo zelo koristne povratne informacije. Prototipi so zelo koristni tudi za kompleksne sisteme, saj ni potrebno investirati v razvoj celotnega sistema, da bi se rešitve preizkusilo. V tem studiu natančno upoštevamo sosledje procesov, da lahko naročnikom ponudimo le najboljše rešitve za njihove stranke in uporabnike. Spoznajte naš postopek dela skozi kratke objave na našem blogu. Za več informacij pa smo vedno na voljo na e-poštnem naslovu hej@tastudio.si.

Nedavno objavljeno

Pritegnite pozornost s prvim prelomom spletne strani

Vsebina nad prvim prelomom spletne strani je izjemno pomembna, saj je to prva stvar, ki jo bodo obiskovalci vaše spletne strani videli. To je prva priložnost, da jih pritegnete in jim ponudite, kar iščejo.

Z UX do višjih konverzij v spletnih trgovinah

Vsak lastnik spletne trgovine si želi doseči visoke stopnje konverzije na svojem spletnem mestu. Če bi radi izboljšali vaše obstoječe stanje in povišali vašo konverzijo, je rešitev preprosta – zagotovite sijajno uporabniško izkušnjo (UX).

Nedavno objavljeno

Pritegnite pozornost s prvim prelomom spletne strani

Vsebina nad prvim prelomom spletne strani je izjemno pomembna, saj je to prva stvar, ki jo bodo obiskovalci vaše spletne strani videli. To je prva priložnost, da jih pritegnete in jim ponudite, kar iščejo.

Z UX do višjih konverzij v spletnih trgovinah

Vsak lastnik spletne trgovine si želi doseči visoke stopnje konverzije na svojem spletnem mestu. Če bi radi izboljšali vaše obstoječe stanje in povišali vašo konverzijo, je rešitev preprosta – zagotovite sijajno uporabniško izkušnjo (UX).

Vsak piksel šteje

Vsak piksel šteje